Du är falsk.

Igår rök jag ihop med min granne. Jag vet inte hur gammal han är men han är iaf pensionär. Så tragiskt att Vuxna människor kan bete sig som han gjorde igår.

Jag var ute och rastade min hund, utan koppel eftersom et var kväll och ingen annan ute förutom jag själv och Tea. Vi står och pratar samtidigt som jag kastar snöbollar åt min hund Rocky så han får jobba lite i djupsnön. Då ser jag hur min granne rakt över kommer runt hörnet och är på väg in med sin hund, när han plötsligt vänder och kommer rakt emot oss. Rocky är bara 2,5år och extremt lekfull så jag tog fast honom så han inte skulle springa fram till grannens hund. Jag hälsar och bemöts med världens påhopp om att hundar absolut inte får vara lösa på etta område! Har jag inte läst pärmen måntro? Jo det har jag och jag vet vad som gäller, men precis som han själv ofta har sin egen hund lös så ser jag inget fel med att ha min hund lös, så länge det är under kontrollerade former. Jag tar alltid fast min hund så fort jag möter någon. Inte för att han någonsin skulle göra något utan mer av respekt för den mötande parten.


Grannen fortsätter dividera och jag frågar vad det är för skillnad på att min hund är lös och att han brukar ha sin egen lös men det hörde ju inte till saken eneligt honom, för nu pratade vi om min hund!? När människan kläcker ur sig att det bara är en tidsfråga innan Rocky flyger på ett barn eller en annan hund då jävlar brast det för mig. Och det fick han höra. Jag sa åt honom att han känner inte min hund och bad honom vänligt men bestämt att ta med sig sin egen hund och gå hem så sköter jag mitt. Han börjar gå närmre och hytter med handflatan mot mig och fortsätter gå på varpå jag säger precis vad jag tycker. Det är så jävla tragiskt att en vuxen människa ska behöva bete sig som du gör just nu! Så jävla tragiskt...

Då vänder han och går hem utan ett ljud till och det var lika bra för jag kokade över av ilska då.

 

Vem tror han att han är? han gormade på om att dom har minsann bott här i 15år och passar inte reglerna oss så kan vi flytta. Jo tack, jag undrar vem som skulle må bäst av att någon flyttade, förmodligen skulle hela kvarteret må bättre av att han flyttade härifrån. Så gammal och bitter så det är inte klokt! Det kan ju tilläggas att det bytts boende här rätt friskt. Undrar pga vem....

Nej, nu ska jag ta ilskan som jag fortfarande känner av, gå ut med hunden och sedan åka och träna.

Alla gammla bittra gubbar där ute, far åt skogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0