En halv meter från döden.

Igår var jag nära att dö. Förlåt Julia, jag ska inte tänka "tänk om" men jag kan inte hjälpa det. Vad var det egentligen som hände igår? Jag är inte helt säker själv men det jag tror hände, som fick hästen att slänga sig rakt ut i vägen var att när jag passerade några hästhagar med ca fem hästar så började den sista bralla som satan och sprang runt och hade sig och hetsade i sin tur upp alla andra. Det är isigt i hagen och ljuden som uppstod måste ha skrämt skiten ur min häst. Hästen jag sitter på slänger sig åt sidan, rakt ut i vägen, framför en bil. Bilen tvärnitar och jag hinner höra hur däcken skriker mot assfalten. Bilen stannar mindr eän en halv meter ifrån oss.
Jag var skakig som fan och tvärvände hästen in mot vägkanten igen. Vi skrittade vidare och båda två var på helspänn resten av vägen.

När jag kom tillbaks till stallet så fick jag höra av kvinnan som jag köpte min häst av att det var hennes man som körde bilen som vi nästan krockade med! Snacka om änglavakt. För det första att det inte kom någon bil bakom oss och för det andra, att det var just han som körde, eftersom han vet att det brukar komma hästar där och därför håller en lägre hastighet. Andra idioter drar ju på i 70km/h.

Jag hade helt enkelt änglavakt igår, men jag kan inte hjälpa att jag tänker "tänk om"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0