storts jävla usch till svensk läkarvård

Går till svensk läkarvård! :@

Jag har nu varit sjukskriven i en vecka pga en ridolycka, (läs tidigare inlägg)
Har fortfarande fruktansvärt ont i ryggen, kan inte sitta, sömnproblem pga smärtor mm
Så idag besökte jag dragonens hälsocentrum. Jag kommer dit, tar en kö lapp
betalar 100 kr för att få träffa en sköterska.


Väl inne hos sköterskan ringer telefonen
stup i kvarten, det var en akuttelefon så jag ha självklart förståelse för att hon måste svara.
De är underbemannade precis som många andra  i dessa dagar.
Sedan förklarar hon ursäktande för mig att det är patienter som ringer in för
att de av någon anledning skickats hem från sjukhuset med slangar kvar i kroppen
som personal missat att ta bort innan de skrev ut stackarna.
Jaha? det känns ju tryggt....


Så jag ringer till sjukhuset för att försöka få kontakt med läkaren som ursprungligen undersökte mig för att få ett förlängt sjukskrivnigsintyg. Hon är tillbaks på måndag så jag blir hänvisad av den trevliga receptiopnisten där att ringa ett annat nr som visade sig vara ett akut nr och hon som svarade där skälde iprincip ut mig för att jag ringde dit och inte var ett akutfall. Nog för att jag kände mig som det.


Blir hänvisad till ett nytt nr, ringer dit bara för att få veta av telefonsvararen att dom ringer upp mig 16.10 Då ringer istället den otrevliga kvinnan tillbaka och säger att hon ska försöka hjälpa mig eftersom jag hade så lång väntetid och har väldigt ont.  Vi diskuterar lite och hon säger åt mig att ringa till böleängs vårdcentral för att det är där som jag är skriven egentligen och då berättar jag för henne om vad som hände på dragonen och vad sköterskan där sa om patienterna och då säger hon "ja det var ju onödigt av henne att berätta det för dig, det hade hon ju inte behövt göra" Jag känner bara hur ilskan kokar inuti mig och slänger ur mig att det ska väl för fan inte ens få hända?! skicka hem patienter med slangar kvar i kropparna. Känns det tryggt eller? sedan avslutar vi samtalet kort efter det.


Jag ringer böleängs vårdcentral, dom öppnar först igen på måndag.

Så jag har i stort sett blivit runtslussad och illa behandlad, betalat 100 spänn för ingenting. Visst fan är svensk läkarvård underbar? Jag ger alla de inkompetenta människor jag pratat med idag tummen ner och ett stort usch för hur ni behandlar patienter. även de på telefon. Kan ni inte sköta ert jobb så ska ni fan inte syssla med vård. Jag är arg och upprörd över hur systemet fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0