Stoppa misshandeln!

Jag blir uppriktigt sakt irriterad när jag ser folk
som skickar iväg skärmmeddelanden på tex apberget
där dom skriver hur mycket dom älskar sin pojk/flickvän
och så kollar man in deras sida och ser att jaha, dom har varit tillsammans
i max en vecka. Vart är världen på väg?

För mig är de orden något väldigt stort och mäktigt.
Jag säger det inte till vem som helst och jag vill inte höra dem
från vem som helst heller. De jag säger de orden till vet att jag menar det
och när jag får det tillbaka vet jag att dem menar det.
Att säga "jag älskar dig" ska inte vara ett vardagsuttryck, det ska vara något fint och speciellt.

Sluta misshandla något fint och vackert. Det finns inte så mycket sådant kvar i vår värld.
Vårda det som ett frö. Ta hand om kärleken och vårda den ömt, fröet kommer att växa
till slut och det kommer att blomma. Men tills dess, vårda det ömt.

Stoppa misshandeln av något så vackert och skört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0