lillvuxen

När blev man helt plötsligt vuxen?
Jag känner mig inte vuxen, jag känner mig 17...
Satt på bussen på väg hem och pillade på bussbiljetten
och lyssnade på musik på alldeles för hög volym,
20 sek vuxen. När blev jag vuxen?

Jag ska göra ett ärligt försök nu. Ett ärligt försök ger jag den här skiten, igen.
Varje måndag samma sak "nu ska mitt nya liv börja" guess what, fuck mondays
mitt nya liv började idag! so far so good. Och... jag har skickat efter en baddräkt, från ellos.
Nu bara måste man fixa det här. Jag styr upp mitt liv nu och deven är underbar och hjälper mig!
Hon skulle baka morotsbröd till mig, vilken kvinna! <3

Jag har fått min hyra reducerad med 800 spänn, känns skönt!
jag har beställt efter skitsnygga kläder som förhoppningsvis kommer på torsdag,
jag får besök av en kompis från övik över helgen,
jag har någon som fortfarande älskar mig och låter mig veta det,
jag har underbara  vänner och en underbar familj
jag har mysiga djur som håller mig sällskap när jag känner mig ensam,
jag har planer för framtiden,
är jag lycklig? nej.

Jag försöker bara se de bra sakerna i tillvaron för tillfället, men de dåliga
och de som gör ont äter upp mig. Jag vill inte vara vuxen, allting var lättare
när man inte hade vad som känns som hela världens ansvar på sina axlar.
Jag är ett barn, ett vuxet barn. Totalt vilsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0