23 sagar kvar.

1:a December.  Alla stressar inför julen, julklappar ska köpas,
julkakor och godis ska bakas, granen ska pyntas.
Alla rusar framåt men själv står jag still.
Själv försöker jg förbereda mig på en begravning,
som ska genomlidas. Min morfar är borta, för alltid.
Själv försöker jag förbereda mig på alla minnen
som tränger på extra mycket vid juletid.
Det var längesen jag var barn runt jul, 5 år ungefär.
För 5 år sedan dog jule-andan för mig.
I år blir det ingen jul alls. Middag med kusinerna
hemma hos mormor i huset som morfar byggt med unga händer,
men ingen morfar. Det blir ingen gran, inga julklappar.
Middag, kanske något julprogram på tv och sedan sova.
23 dagar kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0