Less

Jag vet inte vad jag ska säga eller tycka längre...
Jag tolkade bloggen som något djupare än apberget,
där alla små fjortisar lägger ut sina texter och ångestladdade bilder
som visar hur dåligt de mår (jag har också varit en sån).
Bloggen för mig var en undanflykt,
något personligt där man skulle kunna dela sina djupare tankar
och känslor med likasinnade.

Nu används den som något allmängiltigt där fixerade
tjejer pratar solarium, smink, killar, sex osv.
Min fråga: Vad hände? var inte bloggen mer vettigt än så?
Eller är vi alla som bytt från apberget till att blogga
förväxta fjortisar?

Jag blir bara less. Finns det någon vettig
människa kvar där ute som har annat att prata om än
smink, kläder, bantingsmetoder, killar och sex,
snälla skriv några rader så att jag fortfarande vet att det finns
någon verklig människa på jorden kvar.

Alla idealfreaks skrämmer skiten ur mig.
Är jag helt ensam om att känna så?

Kommentarer
Postat av: Jules

Älskling, let's fuck them all!

2007-12-07 @ 15:48:41
URL: http://julianilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0